Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Marek, Michal ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Komunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.
Komunikace Úřadu vlády ČR na Instagramu
Holasová, Jitka ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Sojka, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Komunikace Úřadu vlády ČR na Instagramu bylo provést detailní jazykovou analýzu textů z instagramového účtu Úřadu vlády ČR a zhodnotit rysy, které jsou pro tento diskurz typické. Dále bylo cílem zhodnotit texty z hlediska zařazení mezi funkční styly (komunikační sféry) a z hlediska neformálních projevů komunikace institucí veřejné správy. V teoretické části se diplomová práce zabývá charakteristikou institucionální komunikace, administrativního funkčního stylu a rysy elektronické komunikace. Korpus textů sestává z devadesáti tří textů z instagramového účtu Úřadu vlády ČR, přičemž nejstarší použitý text pochází z 27. 9. 2018, nejnovější pak z 18. 5. 2022. Při analýze textů jsme se zaměřovali na jejich morfologickou a lexikální rovinu, množství a podobu pikturálního kódu, přítomnost či nepřítomnost vyjádřeného osobního názoru, funkce textů a na charakter intertextovosti. Rozebírané texty řadíme do institucionální komunikace, pro kterou je typický administrativní funkční styl. Rozebírané texty odpovídají administrativní stylu v oblasti morfologické roviny, intertextovostí a zastoupením funkcí textů. Administrativnímu stylu naopak neodpovídá podoba a množství pikturálního kódu, vyjadřovaný osobní názor zástupců institucí a lexikální rovina textů.
Strategická komunikace témat udržitelné městské mobility
Běnek, Ondřej ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
| DP Strategická komunikace témat udržitelné městské mobility | Běnek Cílem diplomové práce je popsat a definovat typ, témata komunikace a dobrou praxi postupů a přístupů, které jsou efektivní při získávání podpory vůči udržitelné (zejména městské) dopravě v kontextu institucionální strategické komunikace v českých/evropských podmínkách. To vytváří vhodný teoretický rámec pro tvorbu strategií na úrovni samospráv a vkládá úředníkům, odborníkům a politikům do rukou nástroj, který jim umožní strategickou komunikaci efektivně využít pro zlepšování podmínek života ve městech. Teoretická část rozebírá funkci veřejného městského prostoru, zejména pak jeho dopravní funkci, představuje různé způsoby dopravy (automobilová, pěší, cyklistická, veřejná hromadná a jejich kombinace) a nabízí popis jejich vlivů na město a jeho obyvatele, také poukazuje na postupný vývoj dopravního režimu a diskutuje přístupy a politiky, které podporují udržitelné způsoby dopravy. Dále rozebírá obor strategické komunikace jako nástroje pro podporu udržitelné dopravy, zejména z institucionálního pohledu a popisuje komunikaci změny, zapojené stakeholdery a komunikovaná témata. Praktická část popisuje...
The Changes of Church Communication in the Third Millennium: The Reform of Vatican Media and its Impacts in the Period of the Credibility Crisis
Zavadilová, Tereza ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Kočí, Martin (oponent) ; Franc, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá specifickou oblastí současné církevní komunikace: vatikánskou mediální reformou, která začala v roce 2015, dva roky po jmenování papeže Františka, jako součást postupné reformy celé římské kurie. Cílem této dosud nedokončené mediální reformy je zefektivnit technologicky a finančně vatikánská média (rozhlas, televizi, tiskovou kancelář, zpravodajský web Vatican News atd.), šířit poselství papeže Františka prostřednictvím nejmodernějších komunikačních kanálů, zaměstnávat více laiků namísto duchovních (prefekt Paolo Ruffini se roku 2018 stal prvním laikem, který kdy vedl vatikánský úřad) a dát hlas místním církvím ve světě. K mnoha posunům patřilo sjednocení médií, konvergence, digitalizace, využívání sociálních médií a více reciproční vztah s veřejností. Nicméně sekundárním cílem reformy bylo proměnit vatikánská média v transparentnější, důvěryhodnější a spolehlivější zdroj informací o církvi a víře - zejména v době "krize důvěryhodnosti" způsobené zneužíváním autority, moci, svědomí a sexuálním zneužíváním nezletilých a zranitelných dospělých. Práce dokládá, že reforma má kromě zjevné technologické stránky také tu obsahovou - např. cíl obnovit svou legitimitu a odpovědnost častějším a profesionálnějším medializováním tématu zneužívání jakéhokoli druhu. Polostrukturované...
Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích
Rýdlová, Karolína ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích" pojednává o využívání sociálních sítí pro komunikaci vládních institucí s veřejností. První část práce uplatnění na sociálních sítích. Na základě vymezení funkce institucionální komunikace a vytyčení klíčových vlastností sociálních médií jsou identifikovány základní cíle institucionální ží především k utvoření obrazu o dosavadním využívání sociálních sítí vládními institucemi v ČR a přiblížení činnosti a působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Teoretické poznatky jsou následně využity při analýze komunikace MŠMT na sociá Twitter a Instagram. Cílem výzkumu je vyhodnotit, jak ministerstvo naplňuje cíle institucionální komunikace na sociálních sítích (vytyčené v teoretické části práce) a využívá jejich komunikačního potenciálu. V l zároveň realizován rozhovor Klárou Dobiášovou z odboru vnějších vtahů a komunikace MŠMT, který umožňuje konfrontaci závěrů vzešlých z komunikační analýzy se zkušenostmi získanými správou
Marketingová komunikace v počátcích Akademie věd
Homolková, Lenka ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Práce se zaměřuje na vznik České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění z pohledu budování její značky. Cílem této práce je popsat a zanalyzovat jednotlivé prvky, které tvořily značku zkoumané instituce v období mezi roky 1890-1908, tj. v době předsednictví prvního prezidenta Josefa Hlávky. Tohoto cíle je dosaženo za pomoci vymezení teoretických východisek brandingu v prostředí institucí a přiblížení historického kontextu přelomu 19. a 20. století. V rámci tohoto kontextu se práce zaměřuje především na život Josefa Hlávky, jeho mecenášskou činnost a politiku, tvorbu institucionální základny české vědy, na jejímž základu mohla České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění vzniknout, a na soudobou marketingovou komunikaci v daném období. Z důvodu nedostatečné teoretické základny institucionálního brandingu byl pro analýzu značky České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění využit model politického brandingu Paula Fawcetta a Davida Marshe, který je vhodný také pro branding institucionální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
On-line komunikace Úřadu vlády České republiky v letech 2012 a 2013
Hodboď, Tomáš ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "On-line komunikace Úřadu vlády České republiky v letech 2012 a 2013" se zabývá deskriptivní analýzou specifické oblasti marketingové komunikace veřejné instituce. Předkládá teoretické vymezení institucionální a politické komunikace, následně popisuje její specifika. Práce dále zasazuje on-line komunikaci do širšího kontextu masových médií a specifikuje její základní nástroje, přičemž důraz klade na nové formáty komunikace - sociální sítě. Rovina strategie on-line komunikace slouží k definování správného přístupu ke komunikaci v digitálním prostředí. Součástí práce je také deskriptivní analýza vymezených on-line komunikačních kanálů Úřadu vlády ČR (webové stránky, Facebook stránka, Twitter kanál), které jsou zkoumány z hlediska frekvence komunikace, obsahové struktury a formátů publikovaných sdělení. V závěru práce je provedeno porovnání a zhodnocení, které popisuje přístup, jejž Úřad vlády ČR pro on-line komunikaci zvolil.
NATO a jeho komunikační aktivity, případová studie Česká republika
Prchlík, Václav ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce NATO a jeho komunikační aktivity, případová studie Česká republika se věnuje problematice informování veřejnosti o bezpečnostně politických tématech na území České republiky. V teoretické části jsou vymezeny pojmy politická a institucionální komunikace. Dále je představena Severoatlantická aliance z hlediska její role, aktivit a vztahu k České republice. V praktické části se věnuji deskripci hlavních komunikačních kanálů Severoatlantické aliance na území naší republiky a vymezení prioritních komunikačních témat a cílové skupiny komunikace NATO. Věnuji se jak globálním, tak i lokálním informačním platformám, mezi něž patří internetové či facebookové stránky, informační centrum či speciální akce vztahující se k NATO. V závěrečné části analyzuji obsah vybraných komunikačních kanálů ve vztahu k prioritním komunikačním tématům a České republice.
Institucionální komunikace v ČR na příkladu Ministerstva vnitra a jeho projektu elektronizace veřejné správy
Soukeník, Štěpán ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Institucionální komunikace v ČR na příkladu Ministerstva vnitra a jeho projektu elektronizace veřejné správy" je zaměřena na specifika marketingové komunikace veřejných institucí. Popisuje stěžejní přístupy k pojetí teorie institucionální komunikace z různých hledisek, např. strukturního funkcionalismu, institucionální ekonomie, konverzační analýzy, Torontské mediologické školy a nejnovějších výzkumů v oblasti teorie sociální komunikace a marketingové komunikace v roce 2011. Na základě širšího kontextu pojmů eGovernment a eDemokracie a s využitím primárních i sekundárních výzkumů jsou analyzovány dvě fáze marketingové komunikační kampaně projektu Datové schránky z roku 2009, jenž institucionálně spadá pod Ministerstvo vnitra ČR. Kromě komunikačního auditu tohoto projektu jsou na závěr také předloženy konkrétní strategické a taktické návrhy spolu s jejich vizuálním provedením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.